Alla inlägg under december 2013

Av cathrine - 31 december 2013 23:01

Ja snart är det bara en timme kvar av detta år.
Det har varit ett turbulent år.
Som alla vet så började det förra hösten med denna djäv... cancer.
Fortsatt med operationen och 10 månaders behandling.
Den resan har varit både upp och ner..
Jag är glad och tacksam för att jag hade fina omstänksamma människor runt mig som hjälpte mig genom denna resa.
Tacka mamma & pappa med respektive. Min älskade familj hemma (Patrik, na, grabbarna & Hugo) Markus Molin, Ulf B som tyvärr inte finns kvar längre mfl.
Jag kan göra listan lång, men skriver mfl.
Ni är många som stöttat och hjälpt mig genom denna resa. Jag är glad över mitt jobb som jag har kunnat anpassa min arbetstid under året på.
Jag är glad över att Tord hade sådan förståelse och att Markus orkade med att dra ett stort lass under stadsfesten. Och orkade med mig i denna resa.
Ja jag kan fortsätta hur länge som helst.
Men som sagt året kan sammanfattas i några ord:

Ledsen, rädsla, tjurighet, behandling, vänner, familj, glädje, nytt jobb, återhämtning, tragisk bortgång av fin vän, snart nytt år som bara kan bli bättre.

Älskar er alla som funnits för mig..
Tusen kramar till er alla??

Av cathrine - 26 december 2013 20:09

Idag har det varit en fm på Farsta köpcentrum, sedan vidare till Göta Lejon och musikalen Priscilla.
Avslutas med plankstek på Stekpannan.

Nu blir det att slöa i lägenheten framför bonde söker fru.
Patrik ligger och slöar, han håller på att bli förkyld:(

Men imorgon laddar vi för shopping i stan.
Kul!!

Kram på er

Av cathrine - 23 december 2013 22:29

God jul till er alla från oss på Postvägen.

Av cathrine - 23 december 2013 22:27

Idag fälls tårar för kära Ulf.
Jag blir så arg och ledsen över denna tragiska sjukdom, cancer.
Jag förstår inte vitsen med denna åkomma. Ifjol vid jul fick vi cellgifter båda två och stöttade varandra i detta, i år dagarna innan jul så finns du inte kvar längre.
Jag blir så ledsen. Vad är det med dessa jular, ska det inte vara glädjedagar?
Kommer sakna dig??

I mitten av förra veckan var jag på mammografin. Ensam så klart, kan själv. ...
Efter att plåtar tagits var det väntan. Skulle få träffa läkaren. Men efter 1,5 kom de och sa att nya plåtar måste tas. Nya plåtar på ena bröstet, ny väntan. Blir inkallad till läkaren där de berättar att de ser något på ena bröstet. Blir ultraljud också, men det konstateras att det ej är cancer.
Puhhh, för denna gång..
Är det så här det ska vara ni i 5 år?
Oro!!!

Ja nog om mig..
Jag hade tur men kära Ulf hade inte tur.
Hatar denna djä.... Sjukdom.
Hoppas att det inom kort finns ett botemedel, cancer tar alldeles för många liv.
Alldeles för många lämnar detta jordeliv för tidigt.
Men en sak är säker och det är att jag har aldrig trott på Gud, och jag kan säga att det är bevisat enligt mig att han inte finns.
För hade han funnits så hade Ulf levt idag.

Kommer sakna sig Ulf??

Fuck Cancer

Av cathrine - 16 december 2013 21:53

Ikväll blev det knäckkokning..
Med polkasmak mmmm
Julen börjar närma sig, bara en julklapp kvar att köpa.

För övrigt rullar det på, men fy vilket trist väder vi har. Regn..
Inget internet eller telefon än. Grannen fick sin uppsatt igår, men eftersom det var en annan tekniker på vår kabel så får vi vänta.
Tänk att de skickar ut en tekniker som sätter upp ena kabeln från telefonstolpen och rullar ihop våran från samma stolpe. Inväntar annan tekniker. Snacka om personal och utgiftsslöseri..

Nu är det i alla fall läggdags. Skönt..
Men bäst att plocka fram stövlarna först inför promenaden imorgon.
Undra om jag har några galonbyxor också, skojar.

Sovgott till er alla

Jul

Av cathrine - 14 december 2013 12:29

Ojoj jag vet att jag inte skulle blogga längre.
Men jag tror jag måste skriva ibland:)
Livet rullar på..
Första lediga helgen på 3 månader, känns skönt. Dagen började med en kortare promenad, sedan fika och pepparkaksbak.

Veckan har bestått av jobb och två fina luciatåg och ett jätte trevligt inslag i Gallerian av Norrdans.

Idag blir det soffmys och kolla på skidor på tv.
Riktigt trevligt:)
Imorgon blir det stan för julshopping.
Brukar inte vara så här sen med julklapparna, men jag får råda bot på detta imorgon..

Igår blev det en kort jobbsväng på Bea, har jobbat lite extra där sedan i september. Det är kul, men det vore ännu roligare om det inte var pga de omständigheter som det är.

Hoppas att ni har överlevt stormen.
Hör har grannens flaggstång blåst ner, andra grannens topp på granen. Vilket då gjorde att den tog med sig vår telefonledningen. Ingen telefon, inget internet. Svaret när Patrik ringde blev att det skulle ta tid innan de gjorde något åt detta. Pga nu prioriterade man mer akuta fall.
Strömlöst blev det i 13 h också, inte så kul. Men de är de har det värre, vissa har inte fått tillbaka strömmen än.

Nej nu tror jag att jag ska pilla naveln en stund.
Trevlig helg

Ovido - Quiz & Flashcards