Alla inlägg under september 2013

Av cathrine - 26 september 2013 21:50

Är en ny dag:)
Oj vad jag ser fram emot den.
Idag blev ingen bra dag.
Jag har som princip att inte skvallra och berätta saker som jag inte har 100% koll på. Jag vill inte hellre att personer berättar saker som är hemligt. Jag gillar ärlighet..
Varför jag inte vill veta "hemlisar" är för jag vill inte hamna mitt imellan.

Tyvärr så blir det så ibland att man hamnar i något som inte är riktigt ärligt och som man kanske inte vill vara språkröret i.
Idag hamnade jag i något som inte kändes riktigt bra. Jag ville inte blanda mig i pga att jag var dåligt påläst i situationen. Jag vill inte springa med skvaller.
Aldrig kul när det blir så här. Fick mig en käftsmäll..
Men vad ska man göra, det är bara att resa sig igen:)
Men ibland kan man fundera på vad man håller på med.
Funderar på att bli hemmafru så jag kan omge mig av kärlek hela dagarna.
Men frågan är om kärlek betalar räkningarna, jag tror knappast det..
Och problemet är då också att jag älskar att jobba:)
Nog om detta..
Slutar med ordspråket, ärlighet varar längst.
Trevlig helg


Av cathrine - 22 september 2013 20:35

Igår var det precis ett år sedan jag gjorde min första mamografi och fick då mitt preliminära cancerbesked.
Glömmer aldrig denna dag, först till Sundsvall och få besked. Det tog flera timmar, många prover och många plåtar. Men sedan kom beskedet..

Sedan var det bara att bita ihop och åka till mamma och berätta. Också en skit upplevelse, nästa stopp blev pappa. Ja nu blev det ännu mer tårar..
Nu har jag gråtit hela dagen:(
Vilken skit dag..

Sedan började resan.. Vart skulle jag operera mig? Skulle jag åka privat till Stockholm eller göra det i Sundsvall..
Hur gör jag med jobbet?
Kommer jag att överleva?
Hur hanterar vi detta som familj? Osv..
Massor med frågor, men allt rullade på i ett bra tempo.
Operationen blir redan den 17 okt..
Familjen hanterade det ok, överlevde gjorde jag:)

Så med andra ord så måste man väl säga att så här ett år senare så är livet ganska ok.
Lite mindre värk och lite mer ork skulle jag önska.. Annars är det bra!

Snart dags för sista röntgen sedan lägger jag detta åt sidan ett tag och låter livet rulla på i ett lagomt och positivt tempo.

"Fuck cancer"

Av cathrine - 21 september 2013 23:15

Hann bara vara med en kortis idag på invigningen av vernissaget som Just idag hade på biblioteket.
Men den lilla stund jag hann vara med på berörde mig till tårar.
De inledde med låten Some die young. Oh så fint..
Jätte bra jobbat alla inblandade, ett extra bra med en stor kram till Anna Karin som gjort så fina bilder/collage.

Sedan fortsatte dagen med jobb på Bea. Trevligt:)
Nästa helg blir det jobb i Kramfors. Och imorgon jobb hemma:)
Sov gott

Av cathrine - 20 september 2013 19:46

En vanlig lördag i Lunde:)

Av cathrine - 20 september 2013 16:10

Idag kom våra nya ringar:)
Saknar en av mina som inte kommit än.. Men vi är på g:)
Jaha då blev man gift igen då.

Ikväll blir det thaimat. Det är så gott men farligt att de ställt upp vagnen bara meter från vårat hus..
Ja men jag får tänka att det är ju ganska nyttig mat, bättre än pizza..

Imorgon blir det Härnösand en sväng, om förkylningen ger med sig..

Trevlig helg

Av cathrine - 19 september 2013 20:54

Av cathrine - 19 september 2013 17:38

Usch vad jag är less på förkylningen redan. Ogillar att vara snorig och ha sprängande huvudvärk.
Men vad tusan har jag klarat cellgifter och behandling i 10 månader, så klarar väl jag en liten förkylning också..
Men nu blir det soffläge resten av kvällen.
Imorgon hade jag tänkt vara ledig, men det blir jobb 2 h sedan semester. Känns skönt:)

På lördag blir det jobb i Härnösand. Känns riktigt roligt. Det är dock inte kul pga varför jag är där, men kul att vara där..

Men hörrreni vad det regnar.,
Det är översvämning på flera ställen i Kramfors:(

Kolla in Kramforsån!
Helt sjukt om jag får säga det.
Pappa åkte till Turkiet i två veckor igår, klokt må jag säga. Vem skulle inte vilja åka bort när vi har sådant här dåligt väder hemma.

Nog om detta.
Nu ska jag vila:)
Kram på er

Av cathrine - 15 september 2013 20:16

Ovido - Quiz & Flashcards