Alla inlägg under april 2014

Av cathrine - 28 april 2014 20:08

Nu är det en rad kvar på golvet sedan lister runt fönster och golv.
Det rör på sig även fast det har tagit tid..
Längtar till man kan börja piffa.
Men först ska det sista på plats.. Bara att vänta fast det är svårt.

För övrigt så rullar livet på.
Har känt mig lite piggare ett tag. Helt underbar känsla. Tänk att bara kunna orka tapetsera rummet på ca 45 kvm på en dag. Det ni, det är ett stort framsteg..

I helgen är det vårmarknad, nästa helg är det motordag. Två roliga helger i rad. Hoppas bara att vädret vill vara med mig. Har haft sådan otur med vädret senaste årets aktivitetshelger. Men nu vänder det..

På torsdag är det ledig dag igen. Men sedan är det slut på lediga röddagar.

Ha en mysig sista april...

Av cathrine - 12 april 2014 20:22

Alltså, shit vad gott det var med grillat idag. Älskar våren/sommaren när grillen kan plockas fram..

En annan trevlig sak är att min älskade Audi är lagad och hemma. Ingen buckla på bakskärmen längre, sommardäck på och städat och tvättat. Älskar Audi ..

I em efter maten hamnade jag i soffan, efter en halv timme tog jag mig i kragen och gick ut och eldade lite virke och skräp. Tyvärr duggade det men det var skönt att vara ute några timmar ändå.
Nu skulle jag bara behöva ha tag på ett lass jord, någon som vet vart man kan köpa det i närheten av Kramfors?
Vore kanon med hemkörning också..
Nej nu blir det gladiatorerna med dotter..
Ha det gott

Av cathrine - 11 april 2014 18:40

Japp då blev man 6000kr fattigare.
Bilen är lagad, skönt. Men vilket tråkigt hål det blev i plånboken..
Men pengar är gjord för att användas upp.

Ja ha då var det helg igen. Är ledig i helgen, skönt. Sedan blir det helgjobb 5 veckor i rad. Kul med arrangemangen som är på g.
Det blir påskäggsletning, flyget i gallerian, vårmarknad, musik i gallerian, motordag och sedan ådalsruset mm..Jätte kul..

Övrigt då, jo ok. Har varit trött ett tag, igår somnade jag kl nio. Men nu kommer solen och våren. Och då blir man lite gladare och piggare:)

Blev igår också vald till kassör i en förening i Lunde. Det känns riktigt kul..

Ihelgen blir det hemmapyssel ..
Vore skönt att snart börja spackla väggarna. Endast 45 kvm att spackla och tapetsera..

Ha en mysig helg

Av cathrine - 2 april 2014 20:56

Av cathrine - 2 april 2014 17:57

Vad länge sedan jag skrev en rad.
Nu är det dags...
Läste nyss detta i Aftonbladet..

Tänk om detta stämmer att 70 % fler kommer att insjukna i denna förbaskade cancer. Tragiskt..
Måste få ett stopp på denna nya folksjukdom.
Läste också:

Ohälsosamma matvanor och låg fysisk aktivitet kan ge övervikt och fetma som i sig är riskfaktorer för ett flertal cancersjukdomar som bröstcancer, njurcancer och matstrupscancer.

Hudcancer är den cancerform som ökar mest. Den allvarligaste formen ? malignt melanom ? skördar varje år över 500 liv. Ett klart samband finns mellan hudens exponering för UV-ljus från solen eller från solarier och risken att utveckla hudcancer.

Som tur är har jag slutat sola solarie och måste bli duktigare på solskyddskrämer. Då är det bara det där med mat och motion, det är nig det största problemet. Är så sjukt lat..

Förutom min lathet så rullar livet på, jobbar, pysslar hemma, vilar, sover och jobbar igen..
Så ser livet ut nu. Men det är väl så det ska vara:)

Nog om detta nu blir det lite plugg ihop med Palle.. Måste ligga på lite så han blir klar alkohol och drogterapeft snart. Han vill gärna smita..

Ta hand om er och njut av den kalla våren som är på besök..

Ovido - Quiz & Flashcards