Alla inlägg under augusti 2014

Av cathrine - 31 augusti 2014 19:49

Ja då var helgen över.
I går, lördag var det jobbhelg. Nästa helg blir det ännu mer jobbtimmar.
Gårdagens 15-tal knallar gav mycket energi, glada, tacksamma och busiga.

Nästa helg är det höstfest, sedan blir det paus i helgjobb i två veckor sedan kör vi en höstmarknad. Vi är mängd som konkurrerar om knallarna här i höst, men några kan vi nog få till stan.

Patrik har varit ute och snickrat lite igår och idag. Nu är alla vagnstycken på plats och locken är på g.
Skruvarna tog slut, så det fick bli lite gomat , oxfilé, kantarellsås och smörstekta morötter. För att sedan vila i soffan. Patrik snarkar på bra:)

Nu blir det en promenad med Hugo, skönt..
Jag försöker promenera 1 gång per dag nu, känns bra att jag tvingar mig ut. Måste skärpa mig!!

Måste lägga ut en bild på bron, den blir jätte fin och jätte stor..

Av cathrine - 28 augusti 2014 20:01

Nu var det riktigt länge sedan jag skrev en rad..
Vad kan ha hänt sedan sist, hmm
Lill gumman har börjat skolan inne i stan. Hon har fått massor med nya kompisar att hänga med på skolan och efter skolan på stan. Är så glad för hennes skull ..

Här i Lunde börjar hösten krypa på.. Pelargonerna utbytta till Ljung ute, brasa inne och tända ljus. Känns faktiskt riktigt mysigt när mörkret kryper sig på.
Sommaren har varit underbar, men nästan för varm när man har sådana övergångssvallningar som jag får av medicinen.
Jag ska få prova en annan medicin, ska bli spännande och se om biverkningarna minskar med en ny medicin. Har gett denna ett år, men nu är jag less på att vara trött, ha huvudvärk, svallningar och att tappa hår. Men det blir säkert bättre med ny medicin.
1 månad kvar till återbesök i Sundsvall igen.

Annars har det nog inte hänt så mycket.. Jobbar på med Höstfesten i sep, har knalledag nu på lördag och sedan blir det att planera för höstmarknad den 27 sep.

Det jobbas på en lösning även ang jobbet, så det verkar kanske bli så att man blir inte av med mig så lätt.
Fortsättning följer ang jobbfronten.

Imorgon tänkte jag ta en ledig dag eftersom jag ska jobba lördag, känns lyxigt.
Ha det gott där ute i cyberrymden

Ovido - Quiz & Flashcards