Alla inlägg under september 2014

Av cathrine - 24 september 2014 20:04

Lånade ett citat från Instagram/ung cancer. Det var så slående..
Var från en intervju av en tjej till en tidning.
Det är precis så här det känns.. Tror att de flesta kan hålla med mig..

Av cathrine - 24 september 2014 17:03

Vad skönt det varit med en ledig dag mitt i veckan. Jobbar lördag så då tog jag ledigt idag istället..
Ska bli duktigare att ta ut övertiden på en gång. Blir svårt att ta ut den när det blir för många timmar.

Hugo och jag har varit till Härnösand och fikat på bästa Tullportens med mamma. Sjukt gott fika, mysigt.
Sedan fick det bli en tur på icamaxi också, alltid trevligt att gå där.

Efter Härnösands resan blev det soffhäng med ny inredningstidning. Och alla lediga dagar måste bestå av en skogspromenad med Hugo..

Orkade inte göra middag idag så det fick bli Frasses, vilken lat dag det blev. Men det är väl lite tanken med att vara ledig också.

Nästa månad blir det återbesök på onkologen. Nya prover, läkarträff och utredning av hjärtat. Nu djäklar ska felet hittas och sedan blir jag som en ny människa. Känner det på mig att det är nu det händer:)

Idag fick jag lov att slå till på en rosa shopping, dvs äntligen hade årets rosa band kommit.

Nej nu måste jag fortsätta att lata mig. Och jag kan lova att det känns riktigt bra det.
Ha det gott alla där ute i höstkylan

Av cathrine - 17 september 2014 21:16

Oj så mysigt det är när hösten kryper på. Det är sommar väder på dagarna och höst på natten..
Man kan inte klaga på vädret.. Tänk vad annorlunda det blivit sedan några år tillbaka. Den riktiga 30 graders kylan är inte så ofta längre.. Känns underbart..

För övrigt så rullar det på. Har börjat äta min nya medicin. Förra veckan var inge roligt, med huvudvärk, trötthet och yrsel. Men det är lite bättre nu, känns skönt..

För någon dag sedan köpte jag en läsk, kolla vilket fint namn:)
Elsa.. Härliga mormor och farmor gjorde sig påmind. Tänk att båda hette samma, lite komiskt..

För övrigt så har jag blivit rödhårig igen. Måste matcha den nya regeringen.. Skämt och side, det känns ganska ok, fast Palle vill att jag ska vara blond. Men jag kan inte skämma bort honom:)
Trots att jag är mörk så fick jag ett fint sms idag..

Nu ska jag snart krypa till kojs.. Na har Jackie sovande här ett par nätter, mysigt med allt bus. Förstår mamma nu när hon berättade om allt fnittrande när jag hade kompisar som över.. Anna, Malin, Maria & Linda var det oftast, massor av bus blev det:)

Sov gott alla vänner..

Av cathrine - 10 september 2014 22:05

Jobbet är klart..
Jag hänger kvar i Kramfors ett tag till, känns skönt..
Sedan att jag fick så här fina ord av en tjej på Facebook gör ju inte saken sämre.
Man blir ju tårögd av glädje:)

Imorgon tänkte jag ta komp några timmar och ledig på fredag. Blev en del övertid förra helgen, men kul var det.. Blev en riktigt trevlig Höstfest.
Knallar, underhållning, invigningar och ett riktigt bra väder. Man kan inte annat än att vara nöjd:)
Nu laddas det för Höstmarknad, 1 års fest i gallerian och skyltsöndag:)

Ha en mysig helg och njut av det fina vädret:) kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards