Alla inlägg under augusti 2013

Av cathrine - 30 augusti 2013 22:11

Ojoj vad jobbigt det är att höra sig själv på radio:(
Idag ringde de från Efter tre i P4 Västernorrland. Och 1 h och 18 min in i programmet blev det en intervju i direktsändning.
Helt oförberedd, men vad tusan. Det funkade ändå..

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/245330?programid=240

Alltid lite jobbigt när man inte kan förbereda sig...
Men nu är det gjort och jag överlevde detta också..

Ikväll blev det en kort tur till Härnösand. Na och Linn skulle på bio. Palle och jag hann åka till Qrre och Märta en snabbis och sedan handla. Sedan var det dags att hämta tjejerna och dra hemåt igen.
Men det var glada brudar som sjöng i baksätet efter 1D filmen.

Nu måste jag krypa till kojs. Jobb imorgon igen, knallar, loppis & motionsbingo bjuder jag/ Kramfors på imorgon.
Hoppas på bra väder så många kommer och går slingan. Pengarna går till cancerforskning.

Ha en mysig helg
Sovgott

Av cathrine - 29 augusti 2013 22:04

Idag mötte jag en person som har fått blodcancer. Fa..... Säger jag bara.
Känner mig så trött på denna sjukdom, den bara ökar.
Vad ska man göra åt detta? Önskar så att det fanns ett botemedel. Det är så många som drabbas, många fina personer.
Känner mig så maktlös och ledsen.

Men om jag istället ska fokusera på något positivt så är det mitt arbete. Är otroligt glad och tacksam för att jag har fått möjligheten att även bli kontaktperson och centrumledare i Gallerian.
www.allehanda.se/start/kramfors/1.6222351-tre-dagars-firande-for-nya-gallerian
Många gånger i mitt liv har jag tvekat på min förmåga. Men de senaste åren har jag blivit så stark i mig själv så jag vet att jag KAN. Vad andra än säger till mig..
Jag menar inte nu att jag inte är ödmjuk, för det är jag. Det jag menar är att jag börjar bli trygg i mig själv.
Jag är otroligt glad över att jag tex tog chansen att börja på det jobb jag har idag, och har haft i två år.
Tack till er som trodde och tror på mig.
Visst jag ska erkänna att när jag tex satt med på byggmöte härom dagen i 6 h, var det inte mycket jag förstod. Men sedan idag när jag träffade konsulter ang fasadskyltar och då hade lite fakta i huvudet kändes det bra. Så något hade gått in från mötet trots allt.
Känns jätte spännande nu att få vara med i denna process. Bli kontaktperson mot nya hyresgäster, vara med och bestämma utseende, fasadskyltar, aktiviteter osv till Gallerian. Vilken tur jag har:)

Jaja nu måste jag sova..
Ville bara säga tack till er där ute som tror på mig, tack också till er som inte trott på mig. Även ni sporrar!

Sovgott

Jul

Av cathrine - 26 augusti 2013 21:19

Idag tyckte Na att jag kunde kanske skriva något om henne på bloggen..
Vad ska jag skriva då frågade jag!
Ja du kan kanske berätta att jag längtat till jul och är nyfiken på vilka fina julklappar jag kommer att få..

Ja snacka om att barn och vuxna är olika. Själv njuter man som bäst av det sista sommardagarna medans Na sitter uppe och skriver önskelista till jul:)

Charmigt!!!

Ikväll har Patrik varit på väggen hela kvällen.. Han skulle komma in och fika kl 18:30. Men han dök aldrig upp, så vid 19 så blev Na och jag less och tog med oss fika ut på ställningen istället för fika inne:)

Ja vad gör man inte för lite sällskap..

Annars så är det mest som vanligt. Jobbet rullar på ett snabbt tempo nu. Ibland funderar jag på om jag verkligen är kapabel till att ro allt i land, men det löser sig säkert. Får vi hoppas..

Imorgon blir det att åka och handla virke för förhoppningsvis sista gången. Känns riktigt najs.
Blir bra det här:)

Av cathrine - 25 augusti 2013 17:34

Patrik snickrar för fullt och jag målar..
Har nyss målat 19 plank igen, så nu kör han för fullt:)
Duktig man jag har...

Av cathrine - 24 augusti 2013 18:10

Idag har det varit en härlig dag..
Jag har målat vändskivorna på huset. Och de kan jag lova er är stort med tanke på att jag är sjukt höjdrädd:(
Sedan blev det loppis borta hos grannarna.
Patrik hittade en så sjukt ful cykel för 50kr så han fick lov att slå till..
Oj vad jag skrattade:)

Kl 15:30 var det dags för mat i Norrfällsviken, fiskarfänget. Gott i gottgott! Ingela hade tillagat massor med godsaker.

Sedan blev det hemfärd för att köra sista varvet på vindskivorna, medans Patrik pysslar med att sätta in den "nya" balkongdörren..

Jag kan säga att nu blev utsikten från sovrummet ännu bättre. Känns så bra..
Nu blir det dusch och film, känns underbart.
Det är så avkopplande att slöa i soffan.
Imorgon ska vi börja med panelen igen, blir så kul. Det blir så fint:)
Hoppas att ni också har haft en mysig lördag..
Kram på er

Av cathrine - 22 augusti 2013 20:37

Ja då var det snart helg igen.
Känns underbart!

Veckorna går så fort när man har jobb hela dagarna. Nu räcker snart inte arbetstiden till längre. Men det är så det ska vara:)


Förövrigt så pysslas det på hemma.. Patrik är ute och skruvar på fasaden, själv gick jag högst upp till taknocken och skulle skrapa vindskivorna. Men jag är ju så sjukt höjdrädd så jag kan säga att det blev inte många minuter där uppe..

Men Palle krigar på..

Jag hamnade framför kockarna kamp i stället...

För övrigt så hoppas jag på bra väder i helgen så vi kan köra hårt med fasaden.
Vore skönt att göra ett ryck på dagtid, kvällarna börjar bli så kalla:(


Ikväll tittade mamma och Kjell förbi på en kopp.

Alltid trevligt med sällskap:)


Ni har väl inte missat att supporta de duktiga Härnösandsgänget som jobbar med Just idag är jag stark. De gör verkligen ett kanonjobb..http://justidagarjagstark.org/


 



Av cathrine - 20 augusti 2013 22:27

Idag blev det vila från utearbetet. Vi har kört fast lite också med tanke på att vi ska byta balkongdörr och då krävs det en hel del ombyggnad eftersom vi har en dubbeldörr nu och ska sätta in en lite bredare enkeldörr som vi fått av mamma o Kjell.
Så det blir kanske paus ända till helgen så man kan bygga i lugn och ro istället för att känna sig stressad på kvällen för att man inte har någon dörr..

Förövrigt så rullar livet och jobbet på. Är en hel del att göra på jobbet nu med Gallerian, det känns så roligt. Ju mer jobb desto bättre:)
Sedan längtar jag enormt till det är klart och Kramfors har fått sin första galleria..

Annars så måste jag säga att det känns lite trist att hösten är på g. Det har varit så underbara sommarkvällar nu i augusti. Men ikväll när det var fullmåne och sol fick jag lite känsla av att hösten vill komma men sommaren släpper inte riktigt in den än..

Nej nu måste jag sova, så jag orkar upp imorgon:) är så sjukt morgontrött nu. Tror iochförsig att det kan bero på att jag sover lite på natten pga mina svettskov. Får väl dra i mig något stark så jag somnar... Skojar, gillar ju inte alkohol så värst och inte heller mediciner. Så jag tror att jag kör på uttröttnings metoden, tänker bli tjurigare än skoven:)

Sov gott och kram på er..

Av cathrine - 17 augusti 2013 18:52

Idag tog vi oss en sovmorgon för att sedan dra igång ute med panelen..
Patrik och jag hjälptes åt i starten sedan gick jag över på målningen igen.
Men trots att vi valt en ganska "ful" gul för att det ska likna övriga huset så tror jag att det blir fint..

Vi tog paus mitt p dagen för att åka in till stan och köpa glass och kolla på ett hus som ligger på nätet.
Men det var inget för oss, tyvärr.
Tomten ok, men känns som solen inte tittar fram så mycket där..
Vi måste ta beslutet ang om vi ska vara kvar i stan när Na börjar gymnasiet eller ej.

Annars så flyter det på. Igår kontaktade jag Lena ang smärta i bröstet och under armen. Plus att det känns lite hårt, det opererade bröstet.
Känseln i armen har inte kommit tillbaka och så verkar det bli, men jag måste kolla om det andra "felen" är ok.
Lena hade semester i två veckor, men jag får besöka henne när hon är tillbaka:)

Nu blir det soffläge och film med familjen.. Skönt

Kramkram

Ovido - Quiz & Flashcards