Alla inlägg under juli 2014

Av cathrine - 31 juli 2014 20:12

Igår kom vi fram till Dalarna.
Det blev först hotellhäng i Borlänge, sedan Brolle i Rättviksparken .
Idag fick Na cruisa lite med Julia, sedan blev det att kika in Rättvik. Och då får det inte missas Qrre's planka på bron ut i Siljan..
Och vi kunde ju inte lämna Rättvik utan att kika på lite fina bilar under cruisingen..
Tyvärr var vi så hungrig så vi stannade inte så länge, men med tanke på att vi var tillbaka kl 02:00 igår så passar det nu med lite hotellhäng.
Imorgon ska vi göra Borlänge, kanske det blir lite shopping..
Ja vad ska man säga, ju vi har det bra..

Av cathrine - 24 juli 2014 20:47

Fy vad tiden går fort..
Snart har 4 veckors semester gått.
Ja vädret går det då inte att klaga på, har varit helt underbart.
Vi har hunnit vara i Stockholm/ ullared mm i ca en vecka. Vi har njutit hemma ett par veckor med dagsutflykter till bl.a Bönhamn.
Nästa vecka blir det jobb en dag sedan avslutas semestern i Borlänge/ Rättvik för några dagar som kommer innehålla, Brolle, Cruising och mys.
Ska bli så kul..

Patrik pysslar på med trappen, har tagit ganska lång tid för han gjorde illa knä ganska tidigt.
Träffade läkaren idag, några veckor senare. Det var vätska i knä pga uttänjt ledband och en spricka i brosk. Inte så mycket att göra nu, utan det var att vänta ett tag till. Blev det inte bättre så måste det kollad om det ska opereras.

Jag själv har fått svar på cellprov, och det var helt normalt. Skönt..
Hade faktiskt ställt in mig på ett annat svar, men som tur var hade jag helt fel..

Ja nu ska jag kolla lite på Ernst och njuta i soffan.
Na sover hos Linn, Patrik snickrar och jag softar. Ganska skönt, ska inte klaga..

Av cathrine - 7 juli 2014 19:01

Idag har vi varit i solen, underbart..
Först på Sickla strand med lunch, sedan Saltsjöbaden.
Dagen avslutades med mat på Medborgarplatsen.
Otroligt med folk, super mysigt. Men usch vad less jag blir på dessa tiggande kvinnor. Det var ca 6 st runt oss, tre stycken kom fram när vi satt och åt. Ville ha pengar, och sedan ville de ha maten. Grrr

Imorgon blir det Fjäderholmarna för solning och gomat.
Och på onsdag vänder vi hemåt, saknar Hugo.

På ullared gjorde vi av med 1700kr och Na 600kr. Detta måste vara ett perfekt ställe om man tex ska flytta hemifrån.

Nej nu måste jag vila magen lite, är så mätt..
Sov gott

Av cathrine - 5 juli 2014 18:31

Man skulle kunna säga att Jönköping levererar värme..29 grader och klockan är nästan 18.

Nu har vi varit och ätit thaimat & sushi, gott var det. Avslutade dagen med lite shopping, måste värma upp inför morgondagen på gekås!

Nu har vi kommit till hotellet och ska softa och vila fötterna. Behövs för imorgon blir det en heldag av shopping. Na är så trött i fötterna, men jag får väl köra henne i en vagn. Skojar, det vill hon nog inte.
Hoppas att ni har det bra där hemma också. Kram på er..

[Bild]

Av cathrine - 4 juli 2014 21:13

Ja då var vi här igen då..
Två veckor sedan sist, känns bra att vara tillbaka.
Känner varje gång jag kommer hit att det är här jag vill bo.
Na vill också hit, så när hon börjar gymnasiet kanske vi kan flytta.
Skulle verkligen vilja det:)
Såg mitt kontor i centrum idag..

Imorse tog vi oss en promenad in till gamla stan och sedan city.
Efter shopping blev det taxi tillbaka och gomat på grekiska. Så underbar god mat.
Dagen avslutades med shopping och fika en snabbis i sickla.

Imorgon åker vi och sover i Jönköping för att sedan shoppa på Ullared på söndag.
Sedan blir det åter Stockholm och Fjäderholmarna på måndag. Sedan får vi se vad vi hittar på resten av vecka:)

Vi har det bra i alla fall..

Av cathrine - 1 juli 2014 20:25

Glömde två positiva saker jag varit med om..
Allsång på torget i Kramfors. Så glad att jag hann genomföra detta !

Sedan hade vi en trevlig helg för två veckor sedan. En helg med Na & Linn så de fick gå på One Direction.
Spralliga tjejer och sjukt mycket folk.

Av cathrine - 1 juli 2014 20:09

Ja nu var det länge sedan jag skrev en rad.
Vad har hänt här då?
Igår blev jag uppsagd pga bristande ekonomi. Vi hoppas självklart på en lösning, men det ser tungt ut. Så nu blir det att börja söka jobb, någon som vet något? Hojta till isåfall..

Idag har Patrik och jag förlovningsdag, 14 år. Oj vad tiden går fort..

Na är hos grabbar och Jackie. De har sovit här några nätter men i natt ska de sova hos Jackie. Jag är så glad för hennes skull. Kommer ihåg själv vad roligt det var som barn att sova med sina kompisar...

På torsdag blir det semester. Endera sticker vi till Stockholm eller kanske till Grekland. Vi får se vart vi hamnar:)

För övrigt så händer det inte så mycket, inväntar cellprovs svar, väntar på ny läkartid, livet flyter på med andra ord..
Det har nu gått över ett år sedan behandlingen avslutades och efter sommaren har mitt första år av medicinering gått, bara 4 år kvar...

Hoppas att ni alla får en underbar sommar, det tänker vi i alla fall ha.
Tusen kramar till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards