Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av cathrine - 28 oktober 2013 20:51

Sitter för mig själv och gråter framför cancergalan på 7:an.
Lillgumman har tittat med mig en stund men hon gick upp nu.
Fy farao vad jag hatar cancer.
Men precis som de säger 8 av 10 överlever bröstcancer.
Ifall någon är osäker så kan jag berätta att jag är en av dessa 8:a.

Fast ska jag vara ärlig så visst kommer det säkert att finnas i många år till i bakhuvudet att ,tänk om jag har fel. Tänk om jag inte är en av de där 8.
Jo det är jag, så nu är det bara att leva vidare.
Jag är alldeles för rädd för döden, så jag tänker inte låta den ta mig än på många många år.

Idag har jag varit på sista röntgen, så nu är det bara att vänta på svaret några veckor.
Till veckan är det läkarbesök på onkologen. Har lämnat prover idag inför mötet.
Så nu håller vi tummarna att värderna börjar vända. Vill att kroppen ska bli som förr i ork.

Förra veckan jobbade jag 68 h, men nu är jag knäckt. Blir semester på Tors och fredag. Förr behövde jag aldrig vara ledig, jag bara jobbade på. Men nu blir kroppen trött, så det blir långledigt till helgen. Känns skönt att bara få koppla av.

Nej nu ska jag se vidare på galan.
Ha en mysig kväll!

Och ni: Fuck Cancer!!!

Ovido - Quiz & Flashcards