Alla inlägg den 10 juli 2013

Av cathrine - 10 juli 2013 21:55

Idag har blivit in dag i Sveriges tecken. Startar morgonen med äggmacka och kaviar plus hemmajordgubbar. Middagen består av färskpotatis och köttbullar med gräddsås. Dagen avslutas med äkta coca cola och Marabou choklad. Mm älskar Sveriges mat:)

Idag blev det verkligen en dag bestående av nytto göra, imorgon ska vi till pappa på fika:)

Får se vad man ska hitta på i helgen. Det ska tydligen bli bra väder på fredag och lördag, trevligt.
Tänkte åka och shoppa lite också, men det får kanske bli en dag till veckan. För till veckan skulle inte vädret vara så roligt:(
Kanske får bli en tur till Umeå ett par dagar...

Kom på att jag måste göra ett filmtips!
Jag såg en film på planet hem från Turkiet, bröllop i Italien. (Tror jag den hette) vilken fin film..
Kände igen mig massor i den. Den handlade om ett par familjers resa i livet och då speciellt mammans och hennes cancerresa. Allt det där med att vara utan hår, oron för någon ny knöl och till slut oron över provsvaret efter behandlingen. Riktigt bra faktiskt och säkert då speciellt bra för oss som gått/går igenom denna sjukdom.
Rekommenderas:)

Nej nu tänker jag försöka sova lite. Blev bara några timmar natten mot idag. God natt kära vänner.. Kram på er!!

Av cathrine - 10 juli 2013 08:42

Ja då har man kommit hem till kylan då:(
Vi har haft det riktigt bra, sol, varmt och mycket bad.
Hotellet var jätte fint, nackdelen var att maten var ganska lika. Kyckling varje dag, men självklart fanns det andra rätter att välja på.
Det blev middag ute tre kvällar.

Känns både trist och skönt att vara hemma igen. Älskar att vara i utlandet, tror vi ska flytta dit;)

Det är så typiskt när jag kommer hem från semestern att jag inte kan sova.
Man längtar till sin egen säng, men vad händer. Det går inte att sova:( somnade vid ett i natt och vaknade kl 7.

Ja ja, får väl gå ut och plocka lite jordgubbar istället då.
Ha en mysig dag och semester.
Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards