Alla inlägg under januari 2013

Av cathrine - 21 januari 2013 20:10

Idag blev det cellgifter. Skönt:)
Nu har jag tagit sista av denna form.
Nästa gång blir det taxotere, kan se fram emot ett dåligt imunförsvar, ledvärk, ev tappa naglarna, sväller mm. Vet inte om det låter så lockande, men det som lockar är att det endast är tre cellgiftbehandlingar kvar:) jihooo


Nu sitter jag i soffan och mår lite illa, men det funkar!
Åkte halv åtta imorse, med en bil som var helt puckad. Kom hem vid sex tiden...
Började dagen med provtagning, cellgifter och sedan åkte jag in på Berners med bilen på vägen hem. Där blev jag sittande ca 3 timmar, åker därifrån 2500kr fattigare och med 9 felkoder på bilen:( jaja så är det att äga en gudomlig Audi:)


Imorgon blir det vilande läge i soffan:)
På torsdag ska jag träffa Olof, känns spännande:) Få höra vad han har för kul på g. Ni har väl kollat in Olof wigren arbetande i Övik. Frilansande journalist, grymt duktig..


Nu kommer familjen hem efter ha varit och handlat:)
Ha en mysig kväll:)

Av cathrine - 20 januari 2013 18:00

Idag blev middagen intagen på Höga kusten hotellet. Patriks 9 års dag måste firas.
Lika gott som vanligt var det:)
De hade börjat med tre rätters helgerbjudande, trevligt initiativ. Tyvärr så var det bara en varmrätt och det var Lamm:( men nästa gång kanske det finns något annat.
Men det gick bra ändå, fick bli kött med potatisskruvar:) gottigottgott

Idag har det annars varit en ganska lugn dag. Varit in på jobbet en sväng och fixat ett tillstånd, hämtat datorn mm. Jag hoppas på behandling imorgon så då blir det jobb hemifrån några dagar:) Har så tur att vissa saker kan göras hemifrån, sedan har jag BOS grabbarna som är snäll och hjälper mig vid aktiviteterna.

Kollat lite skidor idag, men ibland är svenskarna för klantiga. Inte för att jag kan bättre, men man hoppas ju att de ska fixa det:)

Nej nu fortsätter kvällen med soffgäng och c-vitamin doser för att jobba på måendet till imorgon. Patrik sitter bredvid och kollar datan, Na pysslar uppe. Inte mycket till sällskap här inte:(
Men inte gör det något, bra kvinna reder sig själv:)

Ha det gott där ute i kylan

Av cathrine - 19 januari 2013 21:49

Nu är det ännu en dag som går mot sitt slut.
Har idag varit i Härnösand och fikat på Waynes:)
Sedan blev det lite shopping, Efva Attling halsband till min älskade man som firar 9 år imorgon! En liten gåva från din dotter och fru. Bra jobbat vännen:)

Efter att vi gjort Härnösand så åkte vi till mamma för att hjälpa dem att kapa in deras nya köksbänk. Gick alldeles utmärkt, det blev jätte fint:)

Avslutade dagen med Mac Donalds! Ett måste när man är i Härnösand.

Imorgon har min man sagt till på skarpen att det blir vila så att kroppen får återhämta sig ihopp om att behandlingen ska kunna genomföras på måndag..
Håll tummarna åt mig, tack:)

Ha en mysig kväll:)


Av cathrine - 17 januari 2013 13:08

Hemma igen efter en fm i Härnösand.
Imorse på väg till onkologen ringer mobilen när jag kommit till Härnösand. Ingen behandling idag. Dåliga värden:(
Fasiken också.. Ville verkligen göra detta!
Lite bakläxa fick jag också både från sjukan, min man och omgivningen..
Är det verkligen rätt att jobba när jag har dåligt immunförsvar? Ska jag vara uppi folk som är förkylda? Vill jag att behandlingen ska pågå över sommaren?
Jag vet svaret på alla dessa frågor, men jag vill så gärna jobba. Jag vet att jag äventyrar min behandling , jag vet vad jag borde göra...

Men i denna bedrövelse så fick jag träffa några vänner i Härnösand:) gillas skarpt:)
Har träffat Gunilla, Anders, Kurt & Camilla:) så det blev en bra resa trots att behandlingen inte blev av.
Måste åka till Härnösand oftare, Saknar så många i Härnösand;) Ibland saknar jag att bo nära min familj, visst det är 30 min borta bara. Men det är enkelheten att vara i samma stad.

Nu har min man sagt åt mig att nu måste jag isolera mig för att bygga upp mitt immunförsvar ihopp om att få behandlingen på måndag. Även fast Sundsvall var lite tveksam. Men de ville att jag skulle komma ner och träffa läkare och ta prover så får vi ta det därifrån!

Ha en mysig kall vinterdag:)

Av cathrine - 16 januari 2013 19:38

Ja då var det snart dags för den tredje behandlingen av cellgift.

Känns helt ok inför morgondagen, gruvar mig mer inför nästa gång. Då blir det en ny behandling, en tuffare sådan.

Jag har inte tid med biverkningar, jag har en Vinterdag att göra veckan efter nästa behandling.

Jag känner nu att jag vill jobba, inte vara sjuk. Men tyvärr kan jag inte bestämma det. Men det jag däremot kan bestämma mig för är att göra denna resa så bra det går, med en positiv inställning:)

Och det tänker jag försöka med!

Jag tänker starta morgondagen med kaffe hos Gunilla på Bea:) Sedan blir det behandling och kanske kaffe hos någon annan på hemvägen också. Vi får se hur jag mår...


Idag har det varit en dag med planering på arbetet inför Kramforskakansdag och inför vinterdagen.

Måste försöka planera så mycket det går i tidigt skede om jag skulle råka ut för ett bakslag i min behandling.

Jag blev också bjuden på lunch av snälla Hans-Erik idag. Vilken tur jag har:)


Nathalie och Sofie har idag varit på kör. Nathalie älskar att sjunga, men denna kör kanske inte var precis vad hon tänkt sig.Det var många kristna låtar eftersom det är Gudmundå församling som håller i kören. Synd att det inte finns någon kör som inte bara sjunger kristna låtar. Patrik tycker att hon ska ta privat lektioner, men det är roligare med kör.


Nu sitter jag och Na i soffan och väntar på  att mästerkock ska börja.

Patrik är på hockey! Tanken var att vi alla skulle åka men Na är lite hängig och hade ingen lust att åka så hon och jag stannade hemma. Ganska mysigt det också. Vi får åka och kolla på Crille nästa vecka istället..


Tänd några ljus och kryp upp i soffan med en filt nu. Det tänker vi göra:) Kram <3






Av cathrine - 14 januari 2013 20:25

Idag har jag åter igen haft en bra dag:)
Har jobbat hela dagen, fast det känns som jag inte fått något gjort:( Det får jag säkert , men när det blir många möten så känner man sig lite onyttig. Men man jobbar ju även fast det är möten!


Idag har min man varit i Umeå. När han kommer hem så plockar han upp en ask ur bakfickan med ett Eva Attling armband:) På armbandet står ett ordspråk "kärleken övervinner allt" ! Vilken överraskning med en present:) riktigt najs....
Tack snälla Patrik;)


Nu ligger vi alla tre i soffan och har svullat. Vi har ätit chips och druckit cola på en måndag. Det är nästan så vi får skämmas.. Men vi har lovat varandra att den dag vi inte räcker runt varandra så skulle vi säga till;) Men bara för att vi säger till så betyder det inte att vi gör något åt det..


Imorgon är det arbete igen:)
Lunchmöte både imorgon och på onsdag. Inte helt fel!


Kryp upp i soffan med en filt ni också! -20 grader ute, desto skönare inne i soffan under filten.
Ha en mysig kväll:)

Av cathrine - 13 januari 2013 17:31

Idag har det varit en hemmadag:)
Det är så kallt ute så man har ingen lust att gå ut:(
Men på sitt sätt så är det också skönt ibland, då blir det lite nytta gjort hemma. Har rensat nere och annonserat lite prylar.

Har trots kylan varit ute på en promenad med Hugo. Klär man på sig så går det ganska bra:) det är tur att Hugo finns för annars skulle jag aldrig gå ut i denna kyla.

Nathalie har bakat idag:) Hon är så duktig, har bakat och gjort såååå goda cupcakes helt själv! Mammas tjej:)

Imorgon är det jobb igen.. Älskar att jobba, men ibland känns helgen för kort.

Igår var vi i Härnösand en sväng, det var mycket folk på stan. Fiken fulla:) Men kanalcafee hade plats, så mamma bjöd på fika. Sedan hjälpte Patrik dem med lite saker och som avslutning blev vi bjuden på pizza! Ingen dålig dag.

Nu blir det dusch och kanske en film i soffan ikväll. Skön avslutning på helgen.

Kram på er alla där ute:)

Av cathrine - 11 januari 2013 13:00

Idag är jag hemma och är ledig.. Har jobbat min halvtid på 4 dagar, och kanske lite till:)
Så idag blir det en hemma dag med tvätt och städning:( hade mycket hellre varit på jobbet!

Nackdelen att börja jobba är att jag varken vill eller har tid att bara vara där halvtid. Men jag har lovat mig själv att hålla på detta så det inte blir något bakslag. Vill ta behandlingarna de dagar som de är planerade till:) Känner när jag håller på att jag inte har samma ork, så det är nog klokast att köra 50% så länge...

På torsdag är det behandling nr 3, så då blir det jobb 3 dagar till veckan och sedan vila några dagar.

Annars rullar livet på. Känner mig vid gott mod:)

Ihelgen blir det en sväng till mamma, men förutom det finns inga planer. Ganska skönt faktiskt:)

Nu ska jag och Hugo gå och möta Nattis som strax slutar skolan:)
Trevlig helg på er alla.
Kramar till er, och en extra kram skänks till de bekanta som jag vet kämpar på med denna sjukdom. Vet att ni har det tuffare än mig, men jag håller alla tummar för er och skickar lite energi till er:)

Ovido - Quiz & Flashcards