Alla inlägg under januari 2013

Av cathrine - 9 januari 2013 15:55

Idag har jag arbetat:)
Känns så kul att jobba igen! Jag mår bra också, inte samma fysik men ändå bra:)
Idag fick jag en bukett tulpaner av Garn,väv & inplock. Shit vad glad jag blev:) fruktansvärt gulligt av dem. Snällt att de tänker på mig, sedan älskar jag tulpaner så det blev två bra saker:)


Igår var Crille här! Vi åt hamburgare och klippte honom. Alltid lika roligt när han kommer. Ännu roligare att han kom till oss även fast Patrik inte var hemma:) kul att få umgås med honom bara vi tre. Jag, Na & Crille...Gillas!!!


Ikväll blir det hockey! Kramfors mot Sollefteå, tuff match! Men det känns kul att åka på hockey igen:)


Känns så skönt att få må bra. Önskar att denna känsla var bestående! Vet att nästa vecka rasar jag ett tag igen. Men det är då det, nu tänker jag njuta:) men en sak är säker, och det är när detta är över så ska jag uppskatta livet ännu mer och bra mående likaså:) Livet är skört, njut och var tacksam för det ni har!!


Kram på er!!?


Tack alla som följer min blogg, ger uppmuntrande kommentarer och stöttar mig i denna resa

Av cathrine - 7 januari 2013 20:01

Idag var min första arbetsdag sedan 1 månad:) Jag ska denna vecka jobba 50% och testa hur det funkar.
Känns jätte roligt att jobba, men känner att fysiken inte finns.. Blev gansk trött fast jag inte gjort så mycket idag. Men jag måste prova några dagar innan jag kan utvärdera!
Jag hoppas att jag kommer att orka:)

Imorgon är det två möten och sedan lunchdate med Markus:) gillas)
Känns bra att köra på på en gång. Måste planera Kramforskakansdag och Vinterdagen också.. Vet att jag blir liggande några dagar i slutet av nästa vecka igen, så jag måste ställa inför det!

På onsdag är det hockeydags igen. Crilles matcher har börjat igen:) känns riktigt najs!! På med dubbla mössor bara så man inte fryser:)

Idag mötte jag flera personer, märker att vissa blir lite mer reserverad mot mig än de varit tidigare. Vet inte om människor blir osäker när jag inte har hår, att allt blir lite verkligare nu. Men allt är nästan som vanligt:) Jag har ju bara cancer och är hårlös!!! Annars är jag vanliga jag:)

Nu ska vi se på mästerkock på tv:n.
Sedan var det någon ny serie efter, det är massor av nya serier på g nu:) Perfekt för mig som gillar att koppla av framför tv:n.

Trevlig kväll alla vänner:)


Ps: Na och jag har utlandsabstinens så jag måste läggs ut några bilder från Turkiet i sommar.. Oj vad vi längtar till sommaren när vi kan åka igen ..

Av cathrine - 5 januari 2013 17:47

Ja då var vi hemma igen:)

Visst är det skönt att komma hem, men ack så trevligt det är med hotell och dess frukost..

När vi kom hem så var det 14,6 grader inne, brrrr. Inte kul:( Vi hade varit så dum så vi sänkt värmen pga att det var ju plus när vi åkte, men nu när vi kom hem och det var 11.6 grader kallt ute.. Så då var det ingen höjdare inne heller:(


På hemvägen så åkte vi över Sundsvall. I höjd med Ånge så kom vi som 4:de bil till en bilolycka. Personbil i frontalkrock med en lastbil. Patrik gick ur och pratade med mannen i personbilen, han var vid liv men bilen och benen var illa därann. Fy vad otäckt med olyckor. Tur att det gick "bra" för dem.


Ikväll har jag pratat med både mamma och pappa. Mammas kommentar: Det står ju aldrig hur du mår...
Ja hon har rätt i det. Jag skriver oftast när jag mår dåligt, men inte så mycket om mig själv när jag mår bra..
Så nu tänkte jag skriva att jag mår fint:) Känns lite trist att inte ha hår på skallen, men annars är det OK:)

Det är precis som vid förra cellgiftbehandlingen. Ca 1,5 vecka dåligt och 1,5 vecka bra.

Men som jag sagt tidigare, det hade kunnat vara värre.. Känns helt accepterbart att det är såhär:)


På måndag ska jag jobba lite. Ska prova att jobba halvtid, känns bra!

Är ganska less på att gå hemma om dagarna..


Imorgon ska vi åka och hämta ett pat skidor till Na. Hittade ett par begagnade i Härnösand. Perfekt! De används så få ggr per år så det känns onödigt att köpa nya..


Nej nu är det skidskytte på tv.

Ha en trevlig kväll

Av cathrine - 4 januari 2013 19:29

Efter en dag på stan, hotell frukost, god lunch med fläskfilé och potatisgratäng plus tårta och kaffe ikväll är vi nu helt utslagna:)
Har köpt en enorm godispåse som vi knappt orkar öppna!
Och det kan jag säga er att vi är godis monster! Så med andra ord, när vi knappt orkar äta godis då är vi mätta:)


Na har badat och nu har vi hotellspa:)
Ansiktsrengöring, porrengöring mm.


Vi hade planerat att köpa nudlar och ta med till hotellrummet, men nej vi orkar inte:( Det får bli godis, dricka och film på rummet ikväll:)


Imorgon måste vi lämna denna stad:( Trist tycker vi, framförallt Na tycker att det är tråkigt.. Hon vill stanna en dag till!!
Nu måste vi ta bort rengöringen..
Ha det gott alla
Kram

Av cathrine - 3 januari 2013 19:52

Av cathrine - 3 januari 2013 18:37

Efter att ha ätit jätte god mat på Eastern Palace, där man plockar ihop kalla råvaror och de steker de åt en så sitter vi nu nere i poolen på hotellet:)
Na har badat och nu ska Patrik och Na basta:) tyvärr så kan jag varken basta eller bada, men jag får ta igen det en annan gång:)

Sedan tänkte vi bara göra oss iordning och gå ner i baren och ta en cappuciono. Gott!

Ikväll blir det hotellhäng med godis och softning, imorgon en heldag på stan och mat på Lilla Siam.. Vad vi längtar..

Lillgumman håller på att planera vad som ska shoppas imorgon! Tror att det säkert blir en hel del kläder och smink för hennes del..

Ha det gott alla där hemma, de tänker vi ha här i Östersund:)

Av cathrine - 2 januari 2013 17:50

Imorgon åker vi några dagar till Östersund:) Känns skönt att åka iväg och slappa några dagar.. Äta god mat, bo på hotell och shoppa!
Tänk om jag bara kunde få ordning på magen också nu så vore allt perfekt..
Jag kan lova att jag kommer aldrig mer slarva med det som läkarna rekommenderar..
Fy för att ha ont i magen:(

Annars har dagen rullat på i ett sakta tempo.. Har plockat bort julen, varit och lagt om picklinen och bara vilat.
Min kropp går i slowmotion, tror att det är pga magen som allmäntillståndet sviker:(

Men imorgon är jag pigg;) Undrar just hur många ggr jag skrivit det:) Jag tror alltid att nästa dag blir bättre, och det blir den iochförsig. Men ibland kanske jag bara ska låta tiden ha sin gång! Det hjälper inte att försöka tvinga fram ett bra mående, det kommer när det kommer:)

Nu ska jag och Na hänga i soffan ett tag! Ikväll är det filmdax. Na hänger inte så mycket med mig , hon är mest med sin platta.. Men det är väl så det ska vara, inte vill väl hon vara med sin gamla mamma inte:)

Ha en mysig kväll och ett mysigt veckoslut:)
Kram på er..

Av cathrine - 1 januari 2013 00:21

Gott nytt år:)

Ovido - Quiz & Flashcards