Alla inlägg den 20 maj 2013

Av cathrine - 20 maj 2013 18:36

Ja då ligger man på patienthotellet igen då:) idag var det potatis, fläsk och löksås till middag, gott!
Fick sällskap av tre damer till maten, alla tre hade/ har haft cancer. Jag och en till hade fått cellgifter, de andra två bara strålning i 16 dagar.
Den damen som fått cellgifter hade en del hår, det hade gått 4 veckor för henne efter behandling så var håret utväxt en del. Men hon hade bara fått Fec, inte den andra som jag fått efter.
Jag vill också få hår, men det börjar visa sig lite. Dock då i en gubbkrans:(
Ögonfransarna fortsätter att lossna, surt.
Ska fotas på onsdag inför stadsfesttidningen, inte så kul när man ser ut som skalleper. Men jag kan tyvärr inte göra något åt det.

Förövrigt är allt bra, förutom att jag bränt mig av som på skallen. Tänkte inte på att jag hade inget hår som skyddade mot solen under min gräsklippning.
Annars i helgen har det bara varit hemmapyssel. Bakat havrekakor till Na bingo, tvättat, gjort fransk manikyr på Na, klippt gräs, förberett tårtbotten, och pysslat på rent allmänt.
Igår blev det promenad till älven med Hugo, han älskar att bada.

Idag har det varit jobb, fortsatt planering av Stadsfesten. Sedan strålning, handla present till Na och nu vila på hotellet. Det är ju bara tre kanaler på tvn här, men det får funka.

På onsdag ska vi på Höga kusten med mamma och Kjell och fira Na, de är inte hemma när hon fyller år. De ska ner till Martin och fira hans 40 årsdag:)
Vi passar på att ta morsdagsmaten då också.

Nej nu blir det dusch och softa och titta lite tv.
Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards