Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Baby

Av cathrine - 28 maj 2013 21:30

Idag har Marcus och Nina fått en liten söt tjej. Grattis till er:)
Hade tänkt åka ner ikväll, men de skulle stanna på bb, får se Lill snuttan en annan dag.

För övrigt är det mest bilresa, gnälliga damer som tycker allt är "skit" i väntrummet, jobb och hemma pyssel som mina dagar består av.. Tanken har slagit mig att visst finns det många fina människor, men ack så många det finns som är bitter och bara gnäller. Varför kan man inte försöka vara lite positiv och se framåt trots att man är / har varit sjuk?? Visst, detta är en tråkig sjukdom som jag inte ens önskar min fiende, men jag tror att det blir enklare att försöka fokusera på att varje dag som går är ett steg i rätt riktning mot ett tillfrisknande. Det spelar ingen roll om man fortfarande behandlas, tanken med behandlingen är ju att hjälpa:) Att jag och vi andra drabbade ska bli piggare, eller att vi ska kunna leva ett drägligt liv även om vi inte kan botas. Vi kan väl då inte gå omkring och sura eller vara bitter. Dumt att slösa tiden på sådana negativa faktorer.
Men detta är bara min personliga åsikt, jag har självklart tillåtet mig att vara ledsen och arg. Men jag har beslutat mig för att försöka vara glad och positiv. Försöker se dagen från den ljusa sidan.
Lev livet med ett leende på läpparna, det blir så mycket enklare då:)

Förövrigt håller Palle på med att bygga en bod.. Kommer bli skönt att slippa ha allt trädgårsmaterial under altanen.
Nej nu är det snart läggdags, måste åka kl 6,15 imorgon. Har strålningstid halv åtta imorgon bitti..

Godnatt

 
 
Annika

Annika

28 maj 2013 21:54

Så sant att det finns så mänga negativa och sura människor. Inte blir man snabbare frisk för att man gnäller hela tiden och du är då en av de mest positiva bloggar jag följer trots det du går igenom. En stor kram till fina du.

http://www.badtant.bloggo.nu

cathrine

28 maj 2013 22:05

Kram till dig också:)

 
Ingen bild

Madde

29 maj 2013 02:10

Mkt bra o fint skrivit!!! Du har helt rätt inställning! Man får bryta ihop & allt får rasa, men man behöver inte höra på gnäll folk "hela" tiden. Man får försöka hitta de små glitterkornen & hålla fast dem. Hoppas att allt går bra imorgon!!! Kram

cathrine

29 maj 2013 14:54

Tack:)
Ja det gick fint..
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cathrine - 15 november 2020 09:53


Ser att jag ej skrivit något här på 3 år. Tiden går.. Och hur ser tiden ut då, jo det har faktiskt varit varierande perioder under åren efter behandlingen. Jag äter fortfarande tamoxifen, 3 år kvar. Jag jobbar heltid, men har ett flexibelt jobb. O...

Av cathrine - 7 oktober 2017 22:54


Idag har vi gjort Övik. Lillgumman skulle färga håret så då fick jag o gubben ta en shoppingtur. Ojoj vilken dyr tripp det blev. 4000kr fattigare kommer man hem som. Jaja , man ska unna sig också. Förr har jag snålat och sparat för att det kan var...

Av cathrine - 6 oktober 2017 22:33

Inser nu att att det är jätte länge sedan jag var in på bloggen. Mycket har hänt.. Har bytt arbete sedan 1,5 år, jobbar på ett behandlingshem på Svanö. Ett givande jobb där jag känner mig uppskattad. Köpt ny bil, dottern har gått ur nian, ett par...

Av cathrine - 19 juni 2015 18:36

Nu var det otroligt länge sedan jag skrev en rad. Livet rullar på, likaså jobbet. Blev erbjuden fast jobb på krambo/påstan när projektet går ut i höst. Skönt..Annars så händer det inte så mycket. Jobbar, både på jobbet o hemma.Sista bilden var rivnin...

Av cathrine - 1 februari 2015 19:47

Herregud vad det snöar.Gillar vintern men jag gillar inte att skotta. Hoppas det slutar snart...Igår var vi upp till Sollefteå en sväng. Det blev besök på Norrfrid för shopping o fika. Saft, senap, en våg mm. Idag har det pysslats hemma, ångrar...

Ovido - Quiz & Flashcards