Alla inlägg den 9 november 2012

Av cathrine - 9 november 2012 18:40

Idag är det min sista dag som sjukskriven.
Har blivit uppringd av försäkringskassan, de höll på att handlägga mitt ärende. Jag är imponerad, det har bara gått 3, 5 vecka och de håller redan på att hantera ärendet:)


Idag har jag städat lite försiktigt, när jag berättar det för min dotter så säger hon" Mamma kanske du ska gå på badhuset och spela lite badminton också. Då behöver såret aldrig läka så att du kan börja med din behandling". Älskar min dotter, hon har så rätt. Barn är så spontana, och ärliga. Jag kunde inte annat än att le åt denna kloka tjej.


Annars händer det inte så mycket. Nathalie och jag har varit och handlat farsdagspresent, ätit skräpmat.Nu ska vi fläta håret, äta godis och mysa framför tv:n. Inte konstigt att man är orolig inför måndagens röntgen, detta liv vill jag leva kvar i. Och det är precis det jag tänker göra..
Jag läste en studie idag där cancerpatienter med ett nätverk runt sig hade större chans till överlevnad/tillfrisknande. Jag tror att det är viktigt att behålla inställningen med att detta kommer jag att fixa. Vad jag än stöter på för hinder så tänker jag besegra det. Jag har bestämt mig, jag hoppas att ni med samma sjukdom också har bestämt er.
Tjejer vi tänker besegra denna sjukdom, eller hur? Vi är inte dumma, vi vet att det finns en risk vid denna sjukdom. Alla överlever inte, men en av de som överlever är jag. Jag har bestämt mig. :)


Hoppas att ni får en mysig helg, och farsdag. Det tänker vi ha:) kram på er alla...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards