Alla inlägg den 12 november 2012

Av cathrine - 12 november 2012 17:37

Ja då har ännu en dag på sjukhuset gått.
Idag harjag gjort en skelettröntgen. Jag har även träffat både bröstsköterska och min läkare.


Jag har också fått min diagnos. Trots att jag visste innan att det var ett tumör så känns det bra att få svar. Svaret blev Duktal bröstcancer grad 3, 1, 5 cm stort tumör. Metastaser i närmaste lymfköteln, men ingen mer spridning till de ytterligare 7 närliggande. Känns bra ändå att det "bara" var en som hade blivit angripen. Jag var också hormonkänslig, vilket innebär att min behandling kommer innefatta cellgifter, strålning OCH hormontabletter i 5 år.
Måste säga att jag är ändå tacksam för all behandling de ger på en gång. Hellre att köra hårt nu när man ändå är inne i svängen...


Jag skulle inom några veckor bli kallad till onkologen för planering av behandling och diskutera några praktiska saker, som tex peruk:)
Ska bli spännande och se hur mycket man kommer att använda peruken, det kanske mest blir huckle...


Nu längtar jag bara till behandlingen startar:)
Jag tror att jag kanske till och med kan se ganska ok ut utan hår:)
Det är tur att jag har kort hår, tror det då blir enklare att vara utan hår.


Nej nu ska jag ta en fika och ladda för arbete imorgon.
Ha det gott alla där ute. Kram på er

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards