Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Nytt hår:)

Av cathrine - 29 november 2012 16:26

Ja då har man provat ut peruken:)
Ibland tänker jag att jag kanske bara skulle ha en huckle, men det kanske är skönt att ha "hår" sedan. Just nu känns det som jag inte förstår varför jag lagt ut 3000 kr av mina pengar på detta "fula". Men jag tror att det kanske är skönt sedan:)

Idag har jag pysslat med pyssellokalen som jag ska låta barnen använda på skyltsöndag:)
Imorgon blir det fortsättning inför söndagen..

Nu är det en dag kortare till behandlingsstarten:) känns fortfarande bra att få komma igång.
Snart, snart ska min kropp påbörja tillfriskningen:)

Nu ska jag åka och hämta min älskade dotter hos en kompis. Ha en bra kväll...

 
 
Ingen bild

Johanna B

29 november 2012 16:31

Fina Cathrine! Lycka till med allt, kanske vi stöter ihop på söndag.

cathrine

29 november 2012 16:32

Ja det gör vi säkert:)
Kram

 
Ingen bild

lilla jag

29 november 2012 17:25

Perukerna är ju inte som de var förr, liksom plastiga & spretiga. Nuför tiden är dom snygga ju, om man får kalla dom så:)

cathrine

29 november 2012 18:51

Ja de är ok;) Det får funka..

 
Ingen bild

Lena Bagge-Lindström

29 november 2012 18:01

Hej!! snygg!
om den känns skön- go for it!
Du får ju bidrag till den.. visst?

cathrine

29 november 2012 18:51

Ja 6000 i bidrag, fick lägga till 2900 kr själv:(
Skön vet jag inte, men jag kör så får vi se om jag kommer att använda den:)
Hoppas allt är ok med dig:)

 
Annika

Annika

29 november 2012 20:33

Jätte snygg.Det kan ju vara kul att få vara fin ibland, men det finns så många fina huvudbonader som man kan ha om man tycker att peruken blir för varm. Men tiden går fort snart har du nytt fint hår. Ofta brukar det nya håret vara tjockt och vackert. Men du passade verkligen i den frisyren. Ha en fin första advent nu. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

cathrine

29 november 2012 20:55

Ja jag är ju lite annorlunda, enligt min dotter;)
Hon brukar säga att jag alltid ska ha någon annorlunda stil, så det känns som huvudbonad skulle kunna passa mig. Jag gillar att vara lite crazy:)

Så med andra ord blir det nog lite blandat:)
Ha en mysig advent du med. Kram

 
Ingen bild

Mia

29 november 2012 21:41

Snyggt!! Ja visst är det dyrt...köpte också min för samma pris. Men skönt att ha ibland när man vill vara lite fin. :-)

cathrine

29 november 2012 21:55

Ja så tänker jag också:)

 
Ingen bild

Mia

29 november 2012 21:47

Snyggt!! Ja visst är det dyrt...köpte också min för samma pris. Men skönt att ha ibland när man vill vara lite fin. :-) mitt hår är nu äntligen på väg tillbaka...i nån grå nyans jag inte känner igen ;-)
Kram!

cathrine

29 november 2012 21:57

Jag har redan grått nu:( men färgar brun/svart.. Skönt att det är på väg tillbaka:) hur länge/ när tappade du ditt hår?

 
Ingen bild

Lena Bagge-Lindström

29 november 2012 23:00

Allt ok m mig:) Njuter av att må bra nu, nya tag på måndag.

Din är ju verkligen snygg på dej:D
Så smart av dej att prova innan beh. startade.

Tror jag drabbades av "cyto dimma"
Tyvärr, efter halvtimme kliar min för mycket.

Man lär sej nya saker hela tiden.

Jag är van att ha sjal o växlar i olika färger.
Önskar ibland att jag kommit fram till att vara helt utan.
Det är ändå skönast:)
Jag tycker att andra är skitsnygga så oxå;)
Allt har sin tid.

(Jag fick min första dos måndag 1 okt
17 dagar senare började hårstråna lossna)

Önskar dej en skön o glad Adventshelg
/lenaB

cathrine

30 november 2012 15:36

Jag är också rädd att den ska klia :(
Men då får det bli sjal:)
Önskar dig också en trevlig helg

 
Ingen bild

Kerstin

30 november 2012 10:19

Lika snygg som vanligt. Du kanske dessutom tillhör dem som inte tappar håret. Kram o Lycka till

cathrine

30 november 2012 12:45

Tack!
Tyvärr så kommer jag att tappa håret:(
Men det är inte livsviktigt, huvudsaken att jag blir frisk:)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cathrine - 15 november 2020 09:53


Ser att jag ej skrivit något här på 3 år. Tiden går.. Och hur ser tiden ut då, jo det har faktiskt varit varierande perioder under åren efter behandlingen. Jag äter fortfarande tamoxifen, 3 år kvar. Jag jobbar heltid, men har ett flexibelt jobb. O...

Av cathrine - 7 oktober 2017 22:54


Idag har vi gjort Övik. Lillgumman skulle färga håret så då fick jag o gubben ta en shoppingtur. Ojoj vilken dyr tripp det blev. 4000kr fattigare kommer man hem som. Jaja , man ska unna sig också. Förr har jag snålat och sparat för att det kan var...

Av cathrine - 6 oktober 2017 22:33

Inser nu att att det är jätte länge sedan jag var in på bloggen. Mycket har hänt.. Har bytt arbete sedan 1,5 år, jobbar på ett behandlingshem på Svanö. Ett givande jobb där jag känner mig uppskattad. Köpt ny bil, dottern har gått ur nian, ett par...

Av cathrine - 19 juni 2015 18:36

Nu var det otroligt länge sedan jag skrev en rad. Livet rullar på, likaså jobbet. Blev erbjuden fast jobb på krambo/påstan när projektet går ut i höst. Skönt..Annars så händer det inte så mycket. Jobbar, både på jobbet o hemma.Sista bilden var rivnin...

Av cathrine - 1 februari 2015 19:47

Herregud vad det snöar.Gillar vintern men jag gillar inte att skotta. Hoppas det slutar snart...Igår var vi upp till Sollefteå en sväng. Det blev besök på Norrfrid för shopping o fika. Saft, senap, en våg mm. Idag har det pysslats hemma, ångrar...

Ovido - Quiz & Flashcards